szkolenia
FOTOGRAFIA BIZNESOWA DLA KAŻDEGO
Szkolenie dla tych, którzy chcą rozpocząć przygodę z fotografią biznesową.
PROGRAM SZKOLENIA
Fotografia biznesowa dynamicznie ewoluuje w erze mediów społecznościowych i sztucznej inteligencji, ale nadal utrzymuje się w klasycznych formach, takich jak korporacyjne portrety i relacje z wydarzeń. Wzrasta zapotrzebowanie na nią wśród małych firm, ekspertów budujących markę osobistą, dużych korporacji oraz pracowników poszukujących zmiany zawodu. Konkurencja jest znacznie mniejsza niż w fotografii ślubnej. Jednak sukces wymaga współpracy opartej na wysokiej jakości, obsłudze klienta i powtarzalności.
Podczas warsztatów zatem odpowiemy na pytania:
Czym jest fotografia biznesowa?
Opowiemy Wam jaka jest nasza definicja i na co kładziemy nacisk. Poruszymy temat różnorodności tej fotografii i specjalizacji w jej ramach. Zobaczycie, że podobnie jak w innych rodzajach fotografii tak i tu są nisze, które wymagają specjalistycznej wiedzy.
Czy jest popyt na fotografię biznesową?
To pytanie powinniśmy dopracować i raczej przedstawić w formie: Czy w Twojej niszy, w Twojej lokalizacji jest popyt na fotografię typu headshot lub fotografię eventową. Sporo zależy od nas, naszych kontaktów, relacji i tego czym chcemy się zajmować i jakie mamy zasoby. Na szkoleniu porozmawiamy o sytuacji każdego z Was i postaramy się podpowiedzieć jaką drogę wybrać.
Jak zbudować portfolio biznesowe?
Dla osób, które zaczynają odpowiedź na to pytanie będzie kluczowa. Otóż nasz pomysł jest nieco inny niż wielu osób, których udało mi się poznać w internecie. Po szkoleniu będziecie wiedzieć jak reagować na sformułowanie “Cykniesz mi parę zdjęć? Będziesz mógł/mogła je wykorzystać w portfolio.”.
W jaki sposób wycenić swoją usługę fotografii biznesowej – zarówno na na wydarzeniu jak i portrety biznesowe.
To jeden z ważniejszych punktów naszego szkolenia. Bardzo często osoby, które zaczynają działać w danej branży nie mają pomysłu na to w jaki sposób wycenić swoją pracę, jakie stawki są “właściwe” jakie “za niskie” jakie “za wysokie”. Ile powinien kosztować portret biznesowy wykonywany w studio a ile ten który wykonamy u klienta. Pokażemy Wam naszą drogę oraz wskażemy kilka pułapek różnego rodzaju wycen.
Jak stworzyć ofertę?
Opowiemy Wam jak stworzyć ofertę, która będzie oddziaływać na agencje medialne, korporacje, działy HR i PR. Ofertę, która będzie sprzedawała małym firmom budującym swoją markę czy też osobom prywatnym, którym zależy na marce osobistej. Opowiemy Wam o języku korzyści, pracy z emocjami i liczbami aby oddziaływać na różnych odbiorców.
W jaki sposób dotrzeć do pierwszych klientów i zacząć zarabiać w nowej branży.
Dowiecie się gdzie ich szukać i jak budować z nimi relacje, które są w fotografii biznesowej tak samo ważne a nawet może ważniejsze niż w fotografii okolicznościowej ponieważ dobrze zbudowana i utrzymywana relacja z klientem biznesowym będzie owocować przez lata. Przedstawimy Wam case study naszego klienta, z którym współpracujemy już 7 rok. Przedstawimy Wam jakimi kanałami pozyskujemy naszych klientów i na co zwrócić uwagę aby nie utopić dużych pieniędzy, które dadzą nam mała stopę zwrocu w postaci nowych klientów.
Podzielimy się także, pomysłem w jaki sposób w ciągu jednego dnia zarobić pierwsze pieniądze na portretach biznesowych – tak zaczynaliśmy.
Jak wykonać angażujący reportaż, który będzie sprzedawał event dla Twojego klienta?
Pokażemy Wam i dokładnie opowiemy o 3 zasadach kompozycji, które pozwolą Wam tworzyć ciekawsze zdjęcia z eventów. omówimy dostępne obiektywy i ich możliwe wykorzystania. Postaramy się dopasować wskazówki do posiadanego przez Was sprzętu. Będziemy też pracowali ze światłem błyskowym, ciągłym, twardym, miękkim co pozwoli Wam to w późniejszej pracy samemu wybrać jakiego typu i źródła światła chcecie użyć przy danym zleceniu. Na koniec podsumujemy ten punkt mówiąc o wykorzystaniu przedplanu, odbić i wielokrotnej ekspozycji.
Jak wykonać szybki portret biznesowy w trakcie wydarzenia?
Wykorzystując 4 setupy będziecie mogli przećwiczyć różne zestawy sprzętowe dające odmienny charakter. Wszystkie te setupy będziecie mogli rozstawić sami, przez co w bezpiecznych warunkach nauczycie się jak pracować z lampami reporterskimi czy lampami studyjnymi światła ciągłego. Poznacie sposoby na rozkładanie różnych rodzajów modyfikatorów – softboksów, oktaboksów, garnków, czasz – będziecie mieli okazję zapoznać się zE statywami typu C-stand, boomami i poznacie podstawowe zasady ustawiania wszystkich elementów.
Dodatkowo dowiecie się w jaki sposób właściwie rozpoznać potrzeby marketingowe swojego klienta oraz jego oczekiwania.
W jaki sposób zorganizować swój workflow postprodukcyjny?
Tu kolejny konik Kamila, zatem będzie mnóstwo dodatkowych informacji i porad w jaki sposób zgrywać zdjęcia, selekcjonować, wywoływać, retuszować i oddawać klientowi. Będzie także o zasadach backupu. Pokażemy Wam nasz system, który dopracowujemy od lat w naszej firmie ale także na szkoleniach poświęconych postprodukcji. Na szkoleniach Master Your workflow poświęcamy 10 godzin na cały system i postprodukcję. Na szkoleniu biznesowym skupimy się na tym co działa przy eventach biznesowych, które trzeba oddać w 24h oraz przy szybkich portretach typu headshot.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
12 godzin
ORGANIZACJA
Zabierz ze sobą: aparat, jeśli posiadasz to komputer z aktualnym LR, dobry humor, ciekawość, nurtujące cię pytania 🙂
ZAPEWNIAMY
– Grupę wsparcia po szkoleniu dostępną tylko dla uczestników szkoleń.
– Dwie godziny indywidualnych konsultacji online w cenie szkolenia.
– Dostęp do indywidualnych konsultacji online w specjalnej cenie 120 złotych brutto za godzinę
-Obiad, kawa/herbata/sok w przerwach, materiały szkoleniowe, dużo wiedzy, dobra zabawa, miła atmosfera
KOSZT
1499,00 PLN
ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z WEBINARIUM
Jaką lampę używałeś na sali teatralnej ?
Przy wydarzeniach pracujemy na lampach reporterskich ustawianych na statywach. Są to zwykle lampy niezależnych producentów.. Ze względu na możliwość uszkodzenia tego sprzętu są to raczej modele pozbawione HSS i TTL.
Fotografując duże eventy gdzie rozkładacie kilka lamp błyskowych, na dużej przestrzeni, nie boicie się że ktoś ukradnie wam lampy, czy i jak je zabezpieczanie na taką ewentualność?
Nie miałem do tej pory takich obaw. Zwykle są to eventy zamknięte na terenie hotelu lub centrum konferencyjnego więc nie ma tam ludzi z przypadku. Gdyby jednak ktoś się pokusił o nasz sprzęt wszystko co mamy ze sobą na evencie jest ubezpieczone od kradzieży.
Dodatkowo lampy, które zostawiamy na statywach są to lampy niezależnych producentów przez co są sporo tańsze i mniej się o nie martwimy.
Obsługujecie duży event w pojedynkę czy kilka osób?
Ilość fotografów zależy w dużej mierze od potrzeb klienta. Zdarza się nam pracować w pojedynkę jeśli wydarzenia w trakcie konferencji dzieją się jedno po drugim. Czasem pracujemy we dwójkę lub trójkę jeśli w danej jednostce czasu event dzieje się w dwóch lokalizacjach. W dwójkę pracujemy także wtedy kiedy klient potrzebuje relacji w czasie rzeczywistym, wówczas jedna osoba obsługuje biuro prasowe.
Czy będzie webinar dla zaawansowanych?
Trudno powiedzieć, nie wykluczam takiej możliwości. Jednak webinaria mają to do siebie, że gromadzą bardzo wiele osób o różnym poziomie zaawansowania. Zdecydowanie łatwiej jest przekazać więcej wiedzy na wyższym poziomie zaawansowania w małych grupach szkoleniowych offline i warsztatach indywidualnych.
Stawiam pierwsze kroki z lampami zdjętymi z aparatu. I mam wrażenie, że światło jest płaskie i nieciekawe. Możesz coś doradzić?
Gratuluję podjęcia próby pracy na niezależnych lampach błyskowych. Twoje pytanie często pada z ust osób, które przychodzą na nasze warsztaty. To co mogę doradzić nie widząc zdjęć a jedynie zgadując z opisu to zacznij od pracy z jedną lampą ustawioną tak aby światło nie padało od strony obiektywu ale zdecydowanie bardziej z boku. Na początek to może być nawet kąt 90 stopni abyś zobaczył różnicę. Potem stopniowo dokładaj kolejne lampy żeby zobaczyć co się zmienia.
Przy błyskaniu ważne jest panowanie nad kierunkiem światła w stosunku do aparatu. Rozstawienie 4 lamp po rogach sali jest jakąś opcją jednak dobrze aby różniły się mocą, część może być światłem głównym cześć dopełniającym. Jest tu sporo możliwości.
Byłem już na kilku warsztatach gdzie pracowaliśmy z modelką i zdjęcia mam fajne ale mam wrażenie, że nie dałbym rady z normalnym klientem. Masz jakieś wskazówki jak sobie poradzić?
Masz rację, że praca z modelką czy modelem różni się od pracy z niedoświadczoną w modelingu osobą. Spróbuj wykorzystać podane w webinarium pomysły na proste pytanie, które mogą rozluźnić Twojego klienta i odwrócić jego uwagę od pozowania ”na siłę”. My w zasadzie pracujemy tylko z osobami, które nie są zawodowcami. Z pewnością praktyka i nauka w bezpiecznych warunkach pomaga w przezwyciężeniu lęku i nabraniu większej wprawy.